zondag 30 mei 2010

Zuurdesem maken


Dit is de desem op dag 1


Al langer loop ik met het idee rond om brood, gemaakt op basis van zuurdesem,te gaan maken.
Echter..zuurdesem moet je of zelf maken of bijvoorbeeld krijgen van iemand die al een langer bestaand desem in bezit heeft.Helaas ken ik niemand met een desem en ben ik afgelopen vrijdag begonnen met een nieuw experiment: zelf een zuurdesem maken!

Op Bakemyday staat alles goed uitgeschreven in het Nederlands en dus heb ik de gok gewaagd.

Ik zit nu op de zesde dag, en tot nu toe gaat het volgens het boekje.Vanavond ga ik hem weer voeren met patentbloem en water.




Dit is de desem op dag 6

Hij ruikt lekker naar azijn, dus so far so good!
Over 2 dagen, gaat het beestje een naam krijgen :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails